miércoles, 7 de agosto de 2013

Resposta a la carta de la Direcció

Després de llegir la carta de la Direcció del dia 31/7/13 ens hem quedat francament sorpresos al veure que una altra vegada ha intentat manipular la situació.


En primer lloc voldríem que ens aclarissin si la informació contradictòria de la qual parlen, és la del Comitè d'Empresa (CE) o la de la mateixa Direcció.
 
 
Com és que no fan servir els moderns i caríssims mitjans informàtics de comunicació que disposa la Fundació per comunicar-se amb el personal, en lloc de gastar-se els diners en enviar cartes amb paper de gran qualitat i burofax a tot el personal?

 
La greu situació en la que ens trobem, segons els nostres assessors financers, té a veure amb les càrregues financeres del nou edifici triangular, més que amb les retallades del concert amb el CatSalut.

 
Voldríem puntualitzar que no és pas cert que els textos en requadre siguin la transcripció exacta de les Actes de les reunions mantingudes entre la Direcció i el Comitè d'Empresa i que inclús alguns dels paràgrafs que s'anomenen són inexistents.
 
 
No és cert que s’estigués d’acord amb la proposta inicial de l'Empresa en quant al tractament de les IT, ni que s’arribés a acordar el preu del menjador. Tampoc és cert el que es diu del SIP/SIP, DP i la Vinculació ja que ni tan sols se’n va parlar.
 
 
Si és cert que el tema del 5% judicialitzat va ser el tema que més es va parlar en les últimes reunions per tal de poder desencallar les negociacions. Per tant no és cert que el CE no volgués parlar d'aquest tema "per principi".
 
 
El CE va aplaudir, en un principi, que es tornes a tot el personal part del diners retinguts, de manera indeguda segons el seu parer. Al que sí es va oposar és a què és donés el mateix tracte al personal demandant i al que no va fer l'esforç de posar demanda, donat que els treballadors i treballadores que van interposar la demanda van tenir unes despeses econòmiques, entre d’altres. Així i tot, el CE acceptava que aquells que havien demandat només cobressin el 80% del total, és a dir, que només hi hauria un diferencial d'un 15% amb la resta de personal, doncs enteníem que aquesta diferència era més que assumible per part de la Direcció. És aquesta Direcció la que no va voler acceptar un tracte diferent entre uns i els altres, probablement, per no propiciar possibles noves demandes on tothom participés.
 
 
Hem de recordar que si es va tractar del 5% va ser perquè uns quants companys varen tenir la valentia de denunciar allò que entenien era una retenció injusta del seus salaris per part de l'Empresa i que segons el "DECRET LLEI 3/2010, de 29 de maig, de mesures urgents de contenció de la despesa i en matèria fiscal per a la reducció del dèficit públic", només afecta al personal funcionari i als centres amb participació de la Generalitat, cosa que no és el cas de la Fundació Puigvert. Si no hagués estat denunciat ni se’n hauria parlat del tema; s'haguessin quedat els diners sense més.
 
 
Com sempre, la Direcció intenta ficar una falca per obrir una escletxa per on entrar i poder dividir al personal. "Divide y vencerás".
 
 
Aquells que vulguin qualsevol aclariment o més informació de les reunions mantingudes entre el Comitè d'empresa i la Direcció, poden venir al despatx del Comitè d’Empresa i us ajudarem a resoldre els vostres dubtes.

11 comentarios:

  1. Hi ha una cosa q no entenc. Els treballadors que no van denunciar la retallada del 5% penso que volien ajudar a la empresa y per aixo no es van unir a la reclamacio dels seus companys. He llegit en algun comentari que potser no els hi anava be economicament pero es podia realitzar a traves de qualsevol advocat o sindicat. En fi el que no entenc es que ara aquests companys veien que hi ha conflicte no li recordin a la empresa que ells volen col.laborar y que si us plau a ells no els hi tornin. O es que ara tots volem cobrar?
    Si estiguessim tots units ara no estarien vivint aquest malson.
    Pero si volem encara podem

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tienes tazón...quizá el Comité lo debería haber consultado, no? O es que solo representa a los que han denunciado...recordad que la mayoría son LOS QUE NO HAN DENUNCIADO. Hay división entre los trabajadores por que no se hacen bien las cosas.

      Eliminar
    2. Creo que comité hubiera consultado a los trabajadores si se hubiera llegado a buen puerto las negociaciones, como dijeron en las asambleas. A mas creo recordar que dijeron que el 5% lo quisieron hablar la empresa no el comité, pero se puso en la mesa para solucionar el problema de todos.

      Por cierto, veo que tu respuesta no tiene nada que ver con el comentario anterior.

      Eliminar
  2. El personal que se preocupó por denunciar el 5%, llegado el momento, sería justo que cobrara la totalidad. Por el contrario el que no lo hizo, que decidió no denunciar, debería renunciar en favor de la empresa. La empresa estaría encantada y se podrían renegociar los otros recortes. Aquellos que dieron por perdido el 5% no deben reclamar nada ahora (realmente nadie lo hace), al nodenunciar lo cedieron a la empresa...pues cedido debería estar

    ResponderEliminar
  3. Los L.D tb nos los quitan? Sabéis algo sobre eso?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Els L.D. (dies de lliure disposició) entren dins del concepte "jornada", i aquest és un aspecte de les relacions laborals sobre el qual encara no s'ha parlat entre el CE i la Direcció. És probable que hagin converses l'últim trimestre de 2013. Quant sapiguem alguna cosa us informarem.

      Eliminar
  4. Seria justo q si el 5% ( deciden pagarlo a todos los trabajadores) por lo menos a los q denunciamos q nos pagaran el 100% y ademas el dinero q invertimos x que a todos nos.iba mal desembolsar ese dinero.....

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No van a pagarte nada...al contrario. Tenlo claro.

      Eliminar
  5. Si la mayoría de trabajadores de la empresa renunció en su día al 5%...no entiendo cómo se ha podido convertir en punto clave de las negociaciones...Lo más representativo hubiera sido dejarlo fuera de éstas. En cierto modo entiendo a la gente que dice que os habéis equivocado en este punto. Los intereses de las personas que denunciaron no deberían haber primado sobre los de los demás, ya que es tan lícita una postura como la otra....La gestión de este hospital ha conseguido que os pilléis los dedos otra vez (intencionadamente...es posible): ESCUCHAD A LOS QUE REPRESENTÁIS. No lo habéis hecho.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Yo soy de los que van a las asambleas que hacen los representantes de los trabajadores y realmente es penoso ver que la sala está vacía siempre. No sé como dices que os escuchen si no habláis nunca, quiero decir que si realmente se tuviera algo que decir u oír la gente acudiría a sus asambleas y expresaría lo que piensa y lo quiere y no que aparecéis cuando suena la frase, dinero fácil. Si no has denunciado en su momento no quieras reclamar algo que en su día ellos nos explicaron.

      Eliminar
  6. Tengo entendido que la empresa está dispuesta a negociar el recorte del 50 por ciento de la paga extra de Navidad, pensáis tener algún tipo de negociación al respecto?
    Un saludo

    ResponderEliminar

Comentario del lector